جلیلی، سیّد اکبر. (1390). «آزمون مهارتی فارسی (آمفا) برپایۀ چهار مهارت اصلی زبانی». پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علاّمه طباطبائی.
غفّارثمر، رضا؛ شیرازی زاده، محسن؛ کیانی، غلامرضا. (1392). «بسترها، چشم اندازها، کاربردها و چالشهای مطالعۀ واژگان در متون دانشگاهی: ضرورت توجّه بیشتر به زبان فارسی و زبان آموزان فارسی زبان». دوماهنامۀ جستارهای زبانی، 6 (4)، (پیاپی 25). صص 153ـ181.
قنسولی، بهزاد. (1389). «طرّاحی و رواییسنجی آزمون بسندگی زبان فارسی». پژوهش زبانهای خارجی، (پیاپی 57)، بهار. صص 115ـ 129.
قنسولی، بهزاد. (1392). برون فکنی اندیشه در مهارت خواندن در زبان دوم. مشهد: تابران
گلپور، لیلا. (1394). «طرّاحی و اعتباربخشی آزمون بسندگی زبان فارسی برپایۀ چهار مهارت زبانی». پایاننامۀ دکتری. دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه پیامنور مرکز.
موسوی، ثریّا. (1379). «طرّاحی و اعتباربخشی آزمون استاندارد زبان فارسی برپایۀ چهار مهارت زبانی». پایان نامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز.
Ary, D., Jacobs, L. C., Sorensen, C., Walker, D. A. (2014). Introduction to Research in Education. Belmont: Wadsworth.
Bachman, Lyle. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. New York: Oxford University Press.
Bachman, Lyle. (2004). Statistical Analysis for Language Assessment. New York: Cambridge University Press.
Bond, T. G., & Fox, C. M. (2007). Applying the Rasch model: Fundamental measurement in the human sciences. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Chapelle, C. A., Enright M. K., Jamieson, J. M. (2008). Test Score Interpretation and Use. In Building a Validity Argument for the Test of English as a Foreign Language Edited by Chapelle, C. A., Enright M. K., Jamieson, J. M. New York: Routledge. pp. 1-25
Chen, Jing; Sheehan, Kathleen M. (2015). “Analyzing and Comparing Reading Stimulus Materials Across the TOEFL Family of Assessments”. (TOEFLiBT-26). Princeton, NJ: Educational Testing system.
Cullen, P., French, A., Jakeman, V. (2014).The Official Cambridge Guide to IELTS. China: Cambridge University Press.
Enright, M. K., Grabe, W., Koda, K., Mosenthal, P., Mulkahy-Ernt, P., & Shedl, M. (2000). TOEFL 2000 Reading Framework: A Working Paper. (TOEFL monograph No. 17). Princeton, NJ: Educational Testing system.
ETS. (2009). The Official guide to the TOEFL Test. Ed. 3. New York: McGraw-Hill
ETS. (2011). Reliability and Comparability of TOEFL IBT scores. TOEFL Research Insight Series. Vol.3.
Grabe, W. Stoller F. L. (2013). Teaching and Researching Reading. Ed. 2. New York: Routledge.
Grabe, William (2009). Reading in a Second Language: Moving from Theory to Practice. New York: Cambridge University Press.
Hudson, Thom. (1996). Assessing Second Language Academic Reading from a Communicative Perspective: Relevance for TOEFL 2000. (TOEFL monograph No. 17). Princeton, NJ: Educational Testing system.
Hughes, Artur. (1989). Testing for Language Teaching. New York: Cambridge University Press.
Jamieson, J. M., Eigner, D., Grabe W., Kunnan, A. J. (2008). “Frameworks for a new TOEFL”. In Building a Validity Argument for the Test of English as a Foreign Language Edited by Chapelle, C. A., Enright M. K., Jamieson, J. M. New York: Routledge. pp. 1-25.
Jamieson, J.Jones, S., Kirsch, I., Mosenthal, P. & Taylor, C. (2000). TOEFL 2000 Framework: A Working Paper (TOEFL monograph No. 16). Princeton, NJ: Educational Testing system.
Lado, R. (1961). Language Testing. London: Longman.
Linacre, J. M. (2009). WINSTEPS Rasch Measurement [Computer program]. Chicago, IL: Winsteps.
Liu, O. L., M. Schedl, J. Malloy, & N. Kong. (2009). “Does Content Knowledge Affect TOEFL iBT Reading Performance? A Confirmatory Approach to Differential Item Functioning”. (ETS Research Rep. No. TOEFLiBT-09). Princeton, NJ: Educational Testing system.
Messick, Samuel. (1994). “The interplay of evidence and Consequences in the Validation of Performance Assessment”. Educational Researcher, 23(2), 13-23.
Messick, Samuel. (1994). “The interplay of evidence and consequences in the validation of performance assessments”. Educational Researcher, 23(2), 13-23.
Mousavi, Seyyed Abbas. (2012). “Item Response Theory”. In An Encyclopedic Dictionary of Language Testing. 5th ed. Tehran. Rahnama.
Patricia, C, Gordon, Ann, Schedl Mary A., Tang k. Linda. (1996) “An Analysis of the Dimensionality of TOEFL Reading Comprehension Items” (ETS Research Rep. TOEFL-RR-53). Princeton, NJ: Educational Testing system.
Send comment about this article