- پورنامداریان، تقی. (1380). در سایه آفتاب. تهران: سخن.
- چیتیک، ویلیام. (1386). درآمدی بر تصوف. ترجمۀ محمدرضا رجبی. قم: مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب.
- حسینی، مریم. (1388). ریشههای زنستیزی در ادبیات فارسی. تهران: چشمه.
- حسینی، مریم. (1388). «رمزپردازی زن در ادبیات عرفانی». مجلۀ زن در توسعه و سیاست، شمارۀ 24. بهار 1388. صص 29-45.
- خادمی، نرگس. قوام، ابوالقاسم. (1390). «شخصیت کنیزک در مثنوی». فصلنامۀ نقد ادبی. دورۀ 4. شمارۀ 13. صص 91-115.
-رستمی، فرشته. (1389). «خوانشی زنمحور در تاریخ بیهقی و سمک عیار». مجلۀ زن در فرهنگ و هنر. دورۀ 2. شمارۀ 1. پاییز 1389. صص 133-113.
-ستاری، جلال. (1373). سیمای زن در فرهنگ ایران. تهران: مرکز. (1375)
- سنایی، مجدودبنآدم. (1359). حدیقهالحقیقه و شریعهالطریقه. تصحیح محمدتقی مدرس رضوی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- صفوی، سلمان. (2006). ساختار معنایی مثنوی معنوی. ترجمۀ مهوش السادات علوی. تهران: میراث مکتوب.
- عطار، فریدالدین محمدبن ابراهیم نیشابوری. (1386). مصیبتنامه. تصحیح محمدرضا شفیعی کدکنی. تهران: سخن.
- . (1384). منطقالطیر. تصحیح محمدرضا شفیعی کدکنی. تهران: سخن.
- کاظمنیا، فریبا. (1386). «کنیزان: وضع اجتماعی حقوقی در دوره مغول ایلخانی». تاریخ و تمدن اسلامی. سال سوم. شماره 5.صص 85-113.
- گیدنز، آنتونی. (1389). جامعهشناسی. ترجمۀ حسین چاوشیان. تهران: نی.
- فطورهچی، مینو. (1384). سیمای جامعه در آثار سنایی. تهران: امیرکبیر: 125-136.
- مولانا، جلالالدین محمد بلخی. (1390). مثنوی معنوی. تصحیح رینولد ا. نیکلسون. تهران: هرمس.
- Simpson, Paul. (1993). Language, Ideology and Point of View. London and New York: Routledg (2005)
- Millett, Kate. (1969). Sexual Politics. Illinois. University of Illinois press
Send comment about this article